Buurtbus, Utrecht, Uithoorn, Mijdrecht, Wilnis, Vinkeveen, Breukelen

    Wat te doen bij BUSWISSEL.



1. Eerst een sukje administratie


– Noteer bovenaan op de tellijst het busnummer van de “oude” bus en de “nieuwe” bus.

   (Het busnummer staat midden boven de voorruit en aan de buitenkant.)



2. Meenemen vanuit de “oude bus” naar de “nieuwe”: 


a/ Mandje met: 

    sleutels toilet station Breukelen en busstation Uithoorn, “Handige boekje”, reserverol BEA, de telefoon en 

    plastic handschoentjes     tbv. tanken (kan ook in vak chauffeursdeur liggen...) en evt. Schadeformulier(en).

 

b/ Tellijsten (aangepast met de busnummers)


c/ BEA, betaalautomaat, alleen indien:

    – in de “nieuwe” bus deze niet aanwezig is

    – de betaalautomaat in “oude” bus niet vast aan het computersysteem zit

    – de betaalautomaat in de “nieuwe” bus wel vast zit aan het computersysteem


d/ Telefoon MET snoer EN usb-verloopstekker (!!)

    De telefoon zit in de contrastekker bij het mandje, maar kan ook zitten in de contrastekker onder de radio.

    Die is moeilijk zichtbaar omdat het middenconsole het zicht belemmert.


e/ Blauwe lange Ruitenkrabber met borstel bij voorruit


f/ Doos met Vochtige doekjes en Spuitbus in vak chauffeursdeur

    Note: spuitbus zolang het spatscherm in de bus zit!


g/ Eigen spullen (jas, tas, eigen telefoon, flesje water enz.)



3/ Passagiers 


a/ Passagiers laten uitchecken

    Passagiers die hun reis vervolgen in de “nieuwe” bus daar NIET meer laten inchecken !!!



4/ EBS


a/ afmelden met omloopnummer en chauffeur nummer


b/ EBS aan laten staan, dus motor niet uitzetten !



                          OVERSTAPPEN NAAR NIEUWE BUS


5/ EBS 


a/ Inloggen chauffeurnummer en omloopnummer (zie meegenomen tellijst voor gegevens)


b/ mogelijk de juiste rit / tijd kiezen en mogelijk ook de positie kiezen.



Het kan voorkomen dat inloggen in de “nieuwe” bus niet lukt. 

Het duurt altijd even voordat de centrale computer bij het KRC de informatie ontvangt en verwerkt. 


Meestal kan de chauffeur van Syntus die onze bus ophaalt, 

je hierbij assisteren door contact op te nemen met het KRC.


Dit kan ook zelf gedaan worden door het KRC te benaderen via de KRC toets op de EBS. 


Na verbinding meldt: Buurtbus, lijnnummer 526; verzoek dan tot uitloggen gegevens van de “oude”(!) bus. 

Het KRC ziet via dit systeem het nummer van de “nieuwe” bus en zal actie ondernemen zodat inloggen 

wel mogelijk wordt.


Indien de wissel heeft plaats gevonden zonder dat dit bekend was, 

dit svp. doorgeven aan de dienstleider met het busnummer van de “nieuwe” bus !!!


Vragen? Bel de dienstleider: 06 2310 3440 !!