Incident

Procedure Incident behandeling:

  1. Als de buurtbuschauffeur een ambulance nodig heeft >> belt de
    buurtbuschauffeur (indien mogelijk) zelf de ambulance. Dit kan middels de 112 knop in de EBS
    of met de eigen buurtbus-telefoon.  (KRC moet daarna wel ingelicht worden).
  2. Als er ruzie is tussen reizigers en/of met de buurtbuschauffeur >> chauffeur
    belt KRC met de prioknop (rode knop KRC op de EBS) of de noodknop (zwarte
    kleine knop op dashboard op linkerkniehoogte). KRC belt de politie.
  3. Als de buurtbuschauffeur (verbaal)  wordt aangevallen door passagier >>
    buurtbuschauffeur belt KRC met de prioknop (rode knop KRC op de EBS) of
    de noodknop (zwarte kleine knop op dashboard op linkerkniehoogte). KRC belt
    de politie.
    Wanneer de rode prio knop en wanneer de noodknop wordt gebruikt is afhankelijk van
    de ernst van de situatie  en de inschatting van de chauffeur. Hierbij is het goed te
    weten dat:

 Als de chauffeur de prio knop gebruikt bij calamiteiten dan
wordt de chauffeur doorverbonden naar het KRC. De
communicatie met het KRC is vanuit 2 kanten. (chauffeur en
passagiers kunnen horen wat KRC zegt).

 Als de chauffeur de noodknop gebruikt zal het KRC
meeluisteren. De communicatie is vanuit 1 kant: KRC kan
alleen horen wat er wordt gezegd.  Op basis daarvan kan het
KRC de hulpdiensten inschakelen.

Als de chauffeur geen melding maakt op het incidentmoment zelf dan wel graag zo snel
mogelijk daarna een melding bij het KRC.
Deze meldingen worden namelijk bekeken en geregistreerd  door de Teammanager
Service & Veiligheid; op basis daarvan komen er zgn. hotspots  (aandachtspunten voor
Service &Veiligheid mbt sociale veiligheid).